The Beat In Me

It's just the beat in me. Not only the music. It's everything my heart beats for. Cause the beat just goes on!

Musik journalister ...

Publicerad 2012-02-18 14:55:49 i Musik,

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Att vara musik journalist som recenserar musik är ett ganska konstigt yrke. Eftersom smaken är väldigt skiftande från person till person.

Ta en sån som Markus Larsson på aftonbladet. Han hatar schlager. Trots det är det alltid han som varje år recenseraroch sätter betyg på alla låtar. Och i princip aldrig gillar något. Varför ska just han av alla journalister ha melodifestivalen som jobb, när det verkar som han inte gillar festivalen!
Han trackar även ner på EMD. Han kallar dem scarfs-muppar och pingviner och allt vad han säger. Hur kommer det sig att de säljer guld och har många fans? Det finns folk som gillar dem ändå! En person kan bara gilla hårdrock medans en annan bara gilla powerballader liksom!

Och hur taskigt är de inte att säga att Mattias är M:et som ingen kommer ihåg??! Mattias är en väldigt skön men laid-back kille. Gott då att han kommer med en sån rackarbajsare bra låt. En rnb-låt som verkligen behövs i Melodifestivalen! Jag var tvungen att gå in och lyssna på hans låt i förväg på svts hemsida. Jag var för nyfiken ;) Här kan du lyssna!



    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Louise

Louise heter jag. Skrivsugen, Bloggsugen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela